۱۲ شهریور ۱۳۹۲، ۱۱:۰۸

رضایی نسب به مهر خبر داد:

احداث چهار باغ زیتون و سه انارستان در استان قم/ کاشت پسته در بوستان معصومیه

احداث چهار باغ زیتون و سه انارستان در استان قم/ کاشت پسته در بوستان معصومیه

قم - خبرگزاری مهر: مدیرعامل سازمان فضای سبز و پارک های شهرداری قم از احداث چهار باغ زیتون و سه انارستان در استان قم خبر داد.

حسین رضایی نسب در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: سازمان فضای سبز و پارک های شهرداری قم طی سه ماه گذشته اقدام به خرید 50 هزار اصله زیتون خوراکی کرده و چهار باغ زیتون نیز در چهار نقطه قم احداث می‌شود.

وی با بیان این که 215 بوستان و فضای سبز محلی در استان قم وجود دارد؛ عنوان کرد: در سطح استان احداث سه بوستان تخصصی انار (انارستان) در دستور کار است.

رضایی نسب تصریح کرد: سرانه فضای سبز با توجه به موقعیت جغرافیایی، وضعیت آب و هوا و میزان جمعیت هر منطقه متفاوت است و در استان قم این سرانه در حال حاضر برای هر نفر 15 متر و 28 سانتی متر است در حالی که حد استاندارد آن 18 متر است.

افزایش یک سانتی متری سرانه فضای سبز

مدیر عامل سازمان فضای سبز و پارک‌های شهرداری قم ابراز کرد: از سال گذشته تاکنون یک سانتی متر این فضا افزایش یافته که اگر این جهش به همین میزان ادامه یابد به میزان مطلوب خواهیم رسید.

وی با اشاره به پراکندگی فضای سبز در استان قم بیان کرد: برای مرتفع شدن این مشکل با تملک مناطقی که کمتر از فضای سبز برخوردارند بر آن هستیم تا فضای سبزی را ایجاد و به طور یکسان توزیع کنیم.

رضایی نسب یادآور شد: نهال درختی است که باید در سطح شهر گسترش یابد و حدود 10 هزار تومان کاشت و آبیاری یک نهال هزینه دارد.

وی ادامه داد: کاشت نهال شهری و جنگلی در تعدیل هوا بسیار موثر است و به دلیل خطرات جانبی و حوادث حاشیه‌ای نمی‌توان برخی گونه‌های مثمر را در سطح معابر کاشت.

تملک مهم ترین مشکل در ایجاد فضای سبز

وی با اشاره به مشکل تملک در قم و هزینه بالای آنها بیان کرد: در بوستان معصومیه پسته کاشته شده و با به انجام رسیدن تملک در داخل شهر احداث بوستان صورت می‌گیرد.

 

کد خبر 2128029

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha